TOPPMATCH VÄNTAR PÅ FREDAG!
Nora BK har en mycket spännande match att se fram emot i Närkefyran då topplaget Laxå IF gästar Norvalla på fredag kväll 5/6. NBK har fortsatt häng på toppduon i serien och vi hoppas att det kommer mycket publik för att heja fram killarna!
NORA BK
1 jun
0kommentarer
DAVID TREMÅLSSKYTT NÄR NBK VANN
Nora BK fick med sig alla tre poängen hem när man gästade Glanshammar. NBK började bättre än i tidigare matcher och hade ett ganska klart grepp om händelserna men fick vänta ändå till 28:e matchminuten innan ledningsmålet kom och målskytt var David Sahakyan (bilden). Hemmalaget kvittade bara några minuter senare men via två straffar i matchminut 36 och 38 så ryckte NBK ifrån målmässigt, säker straffskytt vid båda tillfällena var David Sahakyan som därmed blev tremålsskytt redan i första halvlek. I den andra halvleken satsade förklarligt hemmalaget framåt med mycket folk och skapade några bra reduceringslägen. Noraspelarna låg dock rätt i sina positioner och höll ofta bollen borta från farligt område. När sedan NBK utnyttjade en hörna i matchminut 66 där Alexander Lindahl blev sist på bollen på mållinjen så var matchen avgjord och segern slutade vid 4-1. Det var återigen en gedigen insats av killarna med bra intensitet och inställning under hela matchen. Närmast väntar topplaget Laxå IF på hemmaplan.
NORA BK
28 maj
0kommentarer
GAMEDAY - IKVÄLL VÄNTAR "MINIDERBY"
Nora BK har ikväll ett ”miniderby” då man möter Glanshammars IF på bortaplan. NBK kommer från en hemmaseger med 3-0 mot Skyllbergs IK i fredags och inför kvällens match har tränare Palmqvist följande tankar; -Jag tycker, förutom de första 20 minuterna, att vi gjorde en gedigen insats senast. Framför allt är jag nöjd med spelet utan boll men vi fick också till anfallsspelet på ett bra sätt och skapade egentligen lägen för att göra fler mål. -Den matchen är dock ”gamla race” och nu stundar en svår uppgift för oss. -Glanshammar har haft en tuff inledning på serien med fyra av sex matcher på bortaplan men tagit fina skalper då man slagit både Rynninge IK och Stene IF på bortaplan, vid båda dessa tillfällen har man dessutom hållit nollan. Lägg dessutom till att de endast förlorade med uddamålet när seriefavoriten Örebro SK Söder gästade svårspelade Skölvboslätt IP så förstår de flesta att vi står inför en rejäl utmaning ikväll. Har du någon koll på kvällens motståndare Glanshammar? -Väldigt dåligt då jag inte sett dom live i år. De har ju några Norabekantingar i form av Amjad Charideh, där det blir en intressant brödrakamp då vi har lillebror ”Abdu” med i truppen, och även Alexander Falkenström har varit i NBK:s färger. -De fick nyligen in Herman Bruhn från ÖSK i laget och naturligtvis är det en rejäl förstärkning. -Vi ska dock i främsta hand koncentrera oss på vår egen prestation. Vi har inlett de flesta matcherna svagt för att sedan tugga oss in i handlingarna. I längden har vi inte råd med detta och i ärlighetens namn tycker jag vi haft lite tur att vi inte blivit hårdare straffade i inledningen av några matcher. -Vi måste vara påkopplade i dryga 90 minuter för att ge oss själva chansen att ta poäng ikväll. Hur ser det ut i truppen? -Nathan Hernandez Öhrn är avstängd efter ett onödigt rött kort i senaste matchen. Elia Holm är i militärtjänst och saknas liksom Hadi Rezayi som har problem med en fotskada. Alfred Törling har medverkat sporadiskt under våren då han ligger i lumpen och han saknas även ikväll men om inte ”ryssen kommer” så är han snart klar med sin tjänstgöring. Är startelvan klar? -Nej, varken det eller hur vi formerar oss. Simon Krigsman fick avbryta för skada redan i första halvlek i senaste matchen men har tränat i veckan. Klart är att Mahad Jimale kommer starta denna match. Mittfältsparet Salle Rahmani Gibson och Sharma Guutale gjorde en bra insats senast och får nytt förtroende men om de får sällskap centralt i plan beror på hur vi kommer formera laget. Förväntningar på kvällens match? -Det går aldrig att ha förväntningar. Jag har sagt det förut, Närkefyran lever sitt eget liv och ger man sig själv inte chansen med rätt inställning och hårt jobb så kommer inte heller laget att nå resultat, avslutar ”Palmen”.
NORA BK
28 maj
0kommentarer
BLI STÖDMEDLEM - VI BEHÖVER DIG!
Med de nya riktlinjerna för kommunalt föreningsstöd, som antogs i av kommunstyrelsen 13 maj, utan att föreningar fick inkomma med synpunkter om förslaget, så kommer NBK vara ännu mer beroende av stöd från näringsliv och medborgare för att vi ska kunna fortsätta vara en viktig samhällsaktör i Nora kommun. Vi hoppas att du vill vara medlem i kommunens största förening för att vi tillsammans kan skapa en stimulerande och utvecklande miljö inom och utanför vår verksamhet.
NORA BK
28 maj
0kommentarer
FOTBOLL ÄR LIVET!
Fotboll är underbart! Så här gemytligt var det på Karlsäng igår tisdag när ett av ungdomslagen hade match! Tack alla ledare för det fantastiska jobb ni gör för föreningens- och kommunens barn!
NORA BK
28 maj
0kommentarer
Visa fler nyheter