• NBK TOG FJÄRDE RAKA SEGERN

    Nora BK tog sin fjärde raka hemmaseger i Närkefyran när Skyllbergs IK gästade Norvalla. Hemmalaget började dock matchen svagt och gästerna skapade ett par målchanser som kunde ha resulterat. NBK jobbade dock sig in i matchen och hade flera bra möjligheter att ta ledningen men oskärpa i avgörande lägen gjorde att det var en mållös tillställning i halvtid. I den andra halvleken tog NBK ett klart grepp om matchbilden och fick också utdelning då Markus Pettersson från nära håll nickade in en hörna där David Sahakyan stod för serven. NBK fortsatte att föra spelet och när Salle Rahmani Gibson sköt in 2-0 mitt i halvleken så kändes det som att Norakillarna hade ett bra grepp om matchen. När sedan Victor Andersson gjorde 3-0 med 20 minuter kvar så var matchen avgjord. En till slut säker och välförtjänt seger där Noraspelarna återigen visade bra moral och tro på det dom ska göra på planen. Närmast väntar ett "miniderby" på bortaplan mot Glanshammars IF på torsdag kväll. Målgörarna på bilden; Markus Pettersson, Victor Andersson och Salle Rahmani Gibson. NORA BK 22 maj 0kommentarer
  • NBK VIDARE I CUPEN - VÄNDE 5-1 UNDERLÄGE!

    Det finns uppförsbackar och sedan finns det värre uppförsbackar! Det är väl ingen överdrift att Nora BK fick prova på det sistnämnda då man mötte Fjugesta IF i Distriktscupen! För hängd med nu i målskörden; Hemmalaget gjorde mål på bonusstraffen före matchstart, utökade sin ledning i första matchminuten, NBK reducerade i 6:e minuten men sedan gjorde Fjugesta 3-1, 4-1 och 5-1 under första halvtimmen innan NBK kunde reducera strax före halvtidsvilan. Rättvist? Ja, ett piggt hemmalag skapade stor oreda i NBK-försvaret samtidigt som NBK gjorde en blek halvlek, både spel- och inställningsmässigt. I den andra halvleken tog Nora över taktpinnen i reduceringsjakten och tryckte på offensivt med många spelare. Utdelning kom efter en timmes spel och när sedan både reduceringen och kvitteringen kom i matchminut 75 och 85 så var NBK helt plötsligt ifatt målmässigt. Det såg ut att bli ett straffavgörande för vilket lag som skulle gå vidare men på tilläggstid så fick NBK en straff som David Sahakyan säkert förvaltade och därmed var vändningen ett faktum! En match med två ansikten. Laget visade bra moral som kunde vända ett 5-1 underläge till seger och roligt också att målen gjordes av sex olika spelare, nämligen Malte Flying, Salle Rahmani Gibson, Nathan Hernandez Öhrn, Victor Andersson, Mahad Ali Jimale samt nämnde David Sahakyan. Som sagt, hela laget visade en bra moral som vände matchen men extra guldstjärna till Malte Flying (bilden) som låg bakom flera av målen och var bidragande till avancemang i cupen. NORA BK 18 maj 2kommentarer
  • NBK STUDSADE TILLBAKA - TREDJE RAKA HEMMASEGERN

    Nora BK studsade tillbaka efter senaste förlusten och tog sin tredje raka hemmaseger när Garphyttans IF gästade Norvalla. NBK fick en smakstart då Malte Flyning slet sig loss på vänsterkanten och slog ett inlägg som Elis Silfer mötte vid bortre stolpen och nätade, då hade matchklockan tickat fram till minut 1! Matchbilden var ganska jämn första delen av halvleken med viss fördel till gästerna och i mitt i halvleken fick dom ett gyllene läge att kvittera på straff. NBK:s målvakt Alexander Appelqvist gjorde dock en kvalificerad räddning på straffen och därefter tog hemmalaget över och kunde på ett bättre sätt utmana Garphyttans backlinje. I minut 29 tilldömdes NBK en straff och den förvaltade David Sahakyan på bästa sätt. I den andra halvleken tvingades gästerna flytta fram sina positioner och NBK skapade ett flertal kvalificerade målchanser utan att få utdelning. Så här summerar tränare Palmqvist matchen; Jag tycker att vi gjorde en stabil insats förutom de inledande 20 minuterna då vi slarvade med onödiga bolltapp mitt på planen. -Naturligtvis spelade de två straffsituationerna, som för övrigt kändes givna åt båda hållen, roll när vi summerar resultatet men jag tycker att vi vann rättvist. -Jag är nöjd med hur vi försvarade oss i andra halvlek och släppte knappt till några avslutslägen samtidigt som vi kunde ha gjort något mål till i våra omställningar. -I en sådan här match, på en regntung plan, så är det ett nöje att kunna ha en bredd i truppen där många aspirerar på startplats och gör sitt jobb oavsett om man börjar matchen eller blir inbytt, avslutar en nöjd Palmen. På bilden flankeras straffräddaren Appelqvist av målskyttarna Silfer och Sahakyan. NORA BK 13 maj 1kommentar
  • FÖRSTA FÖRLUSTEN

    Nora BK åkte på sin första förlust för säsongen då men på bortaplan förlorade mot ÖSK Söder med 4-0. Matchen avgjordes i första halvlek då hemmalaget gick fram till en 3-0 ledning där marginalerna verkligen inte var med NBK-spelarna. Ledningsmålet tillkom redan efter några minuters spel då bollen plötsligt låg i nätmaskorna efter ett motlägg där egentligen ingen av spelarna hade koll på var bollen tog vägen. 2-0 skapades av en misslyckad resning på egen spelare i eget straffområde vilket öppnade för ett snyggt avslut medan 3-0 var en hörna som seglade in i bortre burgaveln. -Det var förstås en tuff start för oss med ett så tidigt baklängesmål och verkligen inte den start man ville ha mot ett spelskickligt lag, säger tränare Palmqvist. -Jag tycker dock att vi åt oss in i matchen bra efter starten även om ÖSK hade mer boll. Vi hade flera bra anfall som kunde ha resulterat i mål men istället kom två baklängesmål på kort tid. -Jag tycker vi gav det en rejäl chans i andra halvlek och hade flera bra reduceringsmöjligheter men istället fick de utdelning fram till 4-0 i mitten av halvleken och då var matchen död för oss. -Trots den stora förlusten så tycker jag inte att vi gjorde någon sämre match än tidigare. Vi mötte dock ett bra lag och när vi hade marginaler emot oss denna gång, efter att ha haft lite medflyt i några matcher före, så är det bara att acceptera förlusten och konstatera att ÖSK vann klart rättvist. -Tyvärr åkte vi på några skador i matchen. Hadi Rezayi fick en tuff fotskada och Kalle Johansson, som fick chansen i mål denna match, ådrog sig en lårskada, båda skadorna kom i andra halvlek. -Jag är nöjd med att spelarna inte gav upp utan visade moral i andra halvlek. Sigge Bergström (vänster bilden) kom in efter halvtidsvilan och bidrog med energi men som sagt, alla ska ha en eloge att de inte vek ner sig trots motgångarna i första halvlek. Positivt också att Leon Bolinder (höger bilden) är på rätt väg efter sin tuffa skada och kunde nu fullfölja hela matchen. -Det är bara att ladda om batterierna till på onsdag då vi tar emot Garphyttans IF på Norvalla, avslutar Palmen. HERRLAG 9 maj 0kommentarer
  • FÖRSTA FÖRLUSTEN FÖR NBK

    Nora BK åkte på sin första förlust för säsongen då men på bortaplan förlorade mot ÖSK Söder med 4-0. Matchen avgjordes i första halvlek då hemmalaget gick fram till en 3-0 ledning där marginalerna verkligen inte var med NBK-spelarna. Ledningsmålet tillkom redan efter några minuters spel då bollen plötsligt låg i nätmaskorna efter ett motlägg där egentligen ingen av spelarna hade koll på var bollen tog vägen. 2-0 skapades av en misslyckad resning på egen spelare i eget straffområde vilket öppnade för ett snyggt avslut medan 3-0 var en hörna som seglade in i bortre burgaveln. -Det var förstås en tuff start för oss med ett så tidigt baklängesmål och verkligen inte den start man ville ha mot ett spelskickligt lag, säger tränare Palmqvist. -Jag tycker dock att vi åt oss in i matchen bra efter starten även om ÖSK hade mer boll. Vi hade flera bra anfall som kunde ha resulterat i mål men istället kom två baklängesmål på kort tid. -Jag tycker vi gav det en rejäl chans i andra halvlek och hade flera bra reduceringsmöjligheter men istället fick de utdelning fram till 4-0 i mitten av halvleken och då var matchen död för oss. -Trots den stora förlusten så tycker jag inte att vi gjorde någon sämre match än tidigare. Vi mötte dock ett bra lag och när vi hade marginaler emot oss denna gång, efter att ha haft lite medflyt i några matcher före, så är det bara att acceptera förlusten och konstatera att ÖSK vann klart rättvist. -Tyvärr åkte vi på några skador i matchen. Hadi Rezayi fick en tuff fotskada och Kalle Johansson, som fick chansen i mål denna match, ådrog sig en lårskada, båda skadorna kom i andra halvlek. -Jag är nöjd med att spelarna inte gav upp utan visade moral i andra halvlek. Sigge Bergström (vänster bilden) kom in efter halvtidsvilan och bidrog med energi men som sagt, alla ska ha en eloge att de inte vek ner sig trots motgångarna i första halvlek. Positivt också att Leon Bolinder (höger bilden) är på rätt väg efter sin tuffa skada och kunde nu fullfölja hela matchen. -Det är bara att ladda om batterierna till på onsdag då vi tar emot Garphyttans IF på Norvalla, avslutar Palmen. Visa mindre NORA BK 7 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter